joi, 4 februarie 2016

Unde aruncam gunoiul?

Povesteam putin mai devreme despre cum s-au certat prietenii mei cu un domn care a arncat doza de bere pe geamul microbuzului. Prin minte mi-au venit imediat franturi de amintiri. De cate ori nu am vazut oameni aruncand gunoaie pe strada? De cate ori nu m-am aplecat atunci cand vreun prieten care ma insotea pe strada a aruncat vreun gunoi pe jos? De cate ori nu am vazut cum oameni saraci cautau in tomberoane si tot ceea ce nu le trebuia aruncau pe jos? Am luat vreo masura? Le-am spus cumva unde trebuie sa aruncam gunoiul? Nu. Nu vreau sa ma cert cu nimeni, nu vreau sa provoc oameni necunoscuti. Dar pot sa va povestesc despre un baiat pe care il vad mereu prin cartierul din Ploiesti in care locuiesc. Cel mai probabil are ceva probleme la mansarda. La fiecare pas pe care il face se apleaca si aduna de jos gunoaiele care ii ies in cale. Oamenii il observa, isi fac mirati cruce si trec mai departe. La fel procedez si eu. Dar nu pot sa nu ma simt vinovata ca noi, cei sanatosi la cap, nu facem acelasi lucru, dar ne vaitam ca traim intr-un oras murdar. Asadar, unde aruncam gunoiul?
E o intrebare aproape retorica...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu